<< 縞のエコバッグとがま口 ブルーと黄色のミニがま口 >>

Etsy shop紹介 Wooly Baby

d0011990_6423733.jpg


本日ご紹介するのは、赤ちゃん・幼児用の室内履きを扱っているWooly Baby。真夏にウールと革でできた温かい室内履きの店を紹介するのもなんだが(笑)、とても素敵なのでご覧あれ。


(1) 簡単な自己紹介をお願いします。

Hi- I'm Josie Marsh, once an engineer, now a stay-at-home-mom with a very supportive husband, who loves to make slippers!

こんにちは、ジョーズィー・マーシュです。かつてはエンジニア、現在は専業主婦で、協力的な夫に恵まれ、スリッパを作ることに喜びを感じています!

(2) ビジネスを始めた経緯は?ウールに惹かれた理由は?

I got started when I wanted (but couldn't find) a pair of wool, hi-topped slippers with leather bottoms for my daughter. My mom had given me some wool, felted diaper covers (that she made from an old sweater) that sparked my idea for felting a wool sweater to make slippers. I have a history with wool, too, growing up on a live-off-the-land farm with sheep, watching my mom spin and knit with the wool, taking lambs to the county fair, and of course, making crafts with wool from a very young age.

娘のために、ウール製で靴底が革でできている、ハイトップの室内履きを探しても見つからなかったときに、自分で作り始めたのがきっかけです。母が以前、古いセーターで作ったウールフェルトのオムツカバーをプレゼントしてくれたのですが、そこからヒントを得て、ウールのセーターでスリッパを作ることを思いついたのです。もともと羊のいる農家で自給自足の暮らしをして育ったので、ウールとは長い付き合いがあったのです。母がウールの毛糸を紡いで編むのを眺めたり、カウンティーフェア(地元の祭り)に子羊を連れて行ったり、幼い頃からウールで手作りの作品を作っていました。

d0011990_6495754.jpg


(3)今までの作品の中で、もっとも気に入っているものは?

I used to dabble in pottery and I have some things I really like and still use. But here is my favorite pair of slippers:
http://www.etsy.com/view_transaction.php?transaction_id=13101332


陶芸にはまっていた時期があり、その頃の作品で、とても気に入っていて今でも使っているものがあります。
でも、スリッパの中では、これですね。

(4) お好きなアーティストは?

I guess I'd have to say my mom, who has not only taught me creativity, but ingenuity.

物を作ることだけでなく、創意工夫を凝らすことを教えてくれた、母ですね。

(5)幸せな気持ちにさせてくれることを5つ挙げてください。

- hugs from my girl
- a peppy mountain bike ride with friends
- providing food for my family from my garden
- a good book (and time to read it)
- seeing live music with my husband


-娘に抱きしめられること
-友人たちとマウンテン・バイクを乗り回すこと
-家庭菜園で家族の食糧をまかなうこと
-いい本(とそれを読む時間)
-夫と音楽の生演奏を聴くこと

Thank you Josie!
[PR]
by oktak | 2009-07-31 06:50 | Etsy shop紹介
<< 縞のエコバッグとがま口 ブルーと黄色のミニがま口 >>